NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


vrijdag 2 maart 2012

It takes courage..

Hoi blogvolgers,

Vandaag heb ik een ietwat andere kaart voor jullie.
Ik heb namelijk geen stempel gebruikt, maar wel Copics!
De roze achtergrond, de vlinders, en de bloem zijn namelijk met Copics gekleurd.
 
 
Voor de achtergrond heb ik met RV23 en V15 op een craftsheet gekleurd, er blijven dan druppeltjes Copic inkt op je craft sheet liggen. Daarna heb ik er een beetje Activator op gesprayd, en een glossy papier door de inkt getrokken. Op glossy papier blijft de inkt op het papier liggen (i.p.v. er in te trekken), waardoor je een mooi effect krijgt. En zie daar: zelfgemaakt gemarmerd achtergrondpapier!
De vlinders zijn gesneden met een Cheery Lynn mal uit een blauw gemarmerd papier die ik op dezelfde manier gemaakt heb (maar dan met de Copic kleur B12). Het zelfgemaakte gemarmerde papier heeft een mooie glans, maar dat was moeilijk op de foto te krijgen (onder het roze lint en op de vlinders kan je iets van de glans zien).

De bloem is een chipboard figuur, ik heb de bloem gekleurd met RV29. Daarna heb ik de bloem geverfd met Distress crackle paint "picket fence", er ontstaan mooie barstjes in de verf waardoor de onderkleur weer tevoorschijn komt.
De tekst is een rub-on van KaiserKraft. Voor de mensen die Engels lastig vinden, er staat: Je hebt moed nodig om op te groeien en te worden wie je werkelijk bent. De tekst heb ik "losjes" aangebracht en wat delen weg gewreven, zo krijg je een iets rommeliger uitstraling wat ik mooi bij de gecraqueleerde bloem vind staan.
Onder de bloem heb ik een roze lint geplakt, langs de randjes van de kaart heb ik een stikpatroon getekend met een witte gelpen.



Deze kaart laat zien dat je je Copics ook op een andere manier kan gebruiken, ik hoop dat ik jullie inspiratie heb gegeven!

11 opmerkingen:

Erna zei

Heel leuk gedaan en inderdaad het is weer is wat anders.

Groetjes Erna

Lydia Boode zei

Wat leuk gedaan zo. Het is een mooi kaartje geworden.

Lia zei

Mooie kaart, leuk gedaan,
groetjes Lia

Frouwkje zei

Wat een leuk idee!! Zo kan je b.v. ook een achtergrond kleuren als je het 'juiste' papier niet hebt.
Liefs, Frouwkje

Tinie zei

Heel mooi effect!!!

Groetjes Tinie

corryskaart zei

hoi gea
erg mooi gemaakt en zo totaal anders dan ik gewend ben van je,supergaaf!
groetjes van corry

H zei

prachtig gedaan en een leuk idee
Lieve groetjes harma

Brenda zei

hoi Gea,
Heel anders maar zeker heel mooi. Leuk gedaan met die grote bloem erbij.
Groetjes Brenda

Brenda zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Brenda zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Cathy zei

Apart, had dit nog nooit gezien, maar heel mooi!