NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 10 november 2013

Kleuren over glitters.


Hallo copic fans,

Het is weer zondag en heb ik weer een tutorial voor jullie.
We gaan kleuren over de glitters heen, we gebruiken vaak wel glitters over ons kleur werk heen maar dan word het toch allemaal wat fletser en dat is niet altijd even mooi. Heb hier voor een hele afbeelding gekozen  maar je kan ook alleen een klein stukje doen bijv. jas, schoenen of broek. 


We hebben nodig een afdrukje of gedeelte daarvan, stukje aslan en witte fijne glitter.


We plakken het stukje aslan over de afbeelding.


Knippen deze afbeelding (of stukje uit afbeelding) uit.


Vervolgens verwijderen we de tweede plaklaag en bedekken deze met de glitter poeder.


Kloppen deze weer af en houden we dit resultaat over. 


Door de glitter zijn de zwarte lijnen dus wat lichter geworden en wat vind ik persoonlijk niet zo mooi dus trek ik deze over met een multiliner zo dat ze weer zwart zijn. Daarna kan je de afbeelding verder in kleuren met de copic's.


Bij het in kleuren kan er net een glittertje aan de punt blijven kleven waar die veeg je er zo weer af, maar zo krijgen we een heel sprankelende vlinder met toch heldere kleuren.


 Deze vlinder bungelt een beetje voor de kaart door middel van een stukje transparant plastic, de achtergrond van de kaart heb ik gespoten met de air-brush en een mal.


De kleuren die ik gebruikt heb zijn:

Vleugels : E09 - R29 - YR09 - YR04 - Y17 - Y13
Lijfje vlinder : YG97 - YG95 - YG93
 Transparant : BG72 - BG70

Hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren met dit tutorial en geniet van de Zondag.

6 opmerkingen:

Janette van Otterlo zei

Wat is dit hartstikke leuk zeg, en met de hele zondag nog voor me ga ik dat vandaag gelijk eens proberen.
Bedankt voor de tutorial!
Grtz Janette

Kreativmonster zei

Very beautiful result, Wenda!

Marian zei

Wat mooi
Groetjes

corryskaart zei

wat een geweldige tutorial en dan met een geweldig resultaat, dus deze blogger ga gauw rennen naar de winkel voor aslan,hihi want je kaart is geweldig fleurig
groetjes van corry

ellens papercraft zei

Hier in amerika heeft Elizabeth craft design ( is de nederlandse Els van de Burgt) een microfijne glitter in div. kleuren en zij doet deze techniek heel vaak en dan met stickers en copics. kijk maar eens op haar blog.
veel plezier

Unknown zei

Wat een mooi idee! Prachtig!