NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 27 april 2014

Tutorial gras en keien !!

Goedemorgen allemaal !!!

Vandaag is het weer mijn (Astrid) beurt om jullie een tutorial te laten zien :)

Er zijn zoveel ontzettend mooie stempels en meestal staan de poppetjes (cuties) in het niets op de grond.
Ik heb daarom een ondergrond gemaakt, met keien en gras en het gaat me met name om de keien, het is zo gemakkelijk om te doen, maar het geeft gelijk een hele andere uitstraling aan je kaart.


Als eerste kleur je de benen van het poppetje !
Hierna pak je de kleur W5 en maakt een omgekeerde C vorm.


Vervolgens pak je de W4 en brengt de kleur naar links toe.


Weer een tintje lichter, de W3 ... maak de omgekeerde C wat groter.


Vul nu je kei met W1 tot een klein ovaal bolletje.
Het lijkt nu nog nergens op, maar dat komt zo wel :)


Leg er nu 2 keien tegenaan, let wel op de schaduw !!!


Aan de linkerkant heb ik ook nog 2 keien getekend.


Nu gaan we gras maken, dit doe je met een lichte flikbeweging.
Begin met de kleur YG97.


Ga er met YG95 en YG 91 lichtjes overheen.
Als laatste breng ik nog een heel klein beetje accent aan met de YG99.
Je graspolletjes zijn nu klaar.


Om het nu 1 geheel te maken, ga je met dezelfde kleuren groene stipjes maken.
Je ondergrond is nu klaar !!!


Het papier is van Galeriapapieru "Sasilla"
Het stempeltje is van Magnolia Zodiac - Aries Tilda

Linksboven heb ik de nieuwe vlindercirkel van Noor! Design gebruikt, de losse vlindertjes horen hier ook bij.

Rechtsboven en linksonder heb ik Softboard Honeycomb van Dutch Doobadoo gebruikt, hier heb ik een klein beetje Gesso op gesmeerd.

Onder het afdrukje door heb ik de nieuwe Filmstrip van Noor! Design geplakt.


Rechts onder het bloementoefje heb ik een filmstrip gestempeld op Mica met witte Stazon. Ook deze stempel is van Noor! Design, evenals de blaadjes.

De ronde tag met tekst is van Dutch Doobadoo, ook hier weer wat Gesso op gebruikt.


Het afdrukje heb ik ingekleurd met de volgende kleuren :

Huid : E0000, 000, 00, 21, 11, 13 R30, 20
Haar : E30, 31, 35, 37, 39
Hoorns : N4, 2, 0 W1, E43
Jurk : R0000, 000, 00, 01, 11, 12
Gras : YG91, 95, 97, 99
Keien : W1, 3, 4, 5
Schaduw : BG70, 71

Rondom het afdrukje heb ik wat Frantage Shabby White gebruikt.

Ik hoop dat ik jullie met mijn tutorial weer een beetje heb kunnen inspireren, het is geen moeilijke tutorial, ook voor beginners is dit gemakkelijk te doen :)

Alvast bedankt voor je bezoekje en tot de volgende keer !

groetjes Astrid xxx



4 opmerkingen:

Marianne zei

Mooie workshop Astrid, ga ik zeker uitproberen.
Uitleg is heel duidelijk en dank je wel.
Liefs, Marianne

Heleen zei

Super bedankt voor deze mooie duidelijke uitleg!
Lieve groetjes,
Heleen

Crealin zei

Waaw zo'n knap kaartje Astrid en wat een leuke tutorial. Het zicht is inderdaad helemaal anders. Ook al kleur ik met potloden, toch ga ik het ook eens proberen.

Groetjes,

Lins

Diny Sprakel zei

Hoi Astrid, mooi gedaan. Wat een goed idee die keien.