NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 14 september 2014

tutorial: kleuren van een appel

Hoi allemaal,

Vandaag laat ik jullie zien hoe je een appel kunt inkleuren, naar aan leiding van de vraag van Karin.
Ik heb geprobeerd de appel er zo echt mogelijk uit te laten zien.
Daarom heb dus eerst maar een appel van de fruitschaal gepakt en deze eens goed bekeken.

appel 1

Ik kwam tot de conclusie dat er op een appel een soort strepen staan. Die heb ik dus in mijn plaatje verwerkt. Ik ben gestart met appeltjesgroen. Daarvoor heb ik de kleuren YG25/ YG23/ YG21 en E81 gebruikt. Ik ben begonnen met kleine streepjes in de op een na donkerste kleur, dus hier de YG23.

appel 2

Vervolgens ben ik met de volgende kleur groen verder gegaan. Over de streepjes die ik eerder zette en er voorbij.

appel 3

Zoals je ziet, ben ik ook met de vorm van de appel meegegaan. dan wordt ie ronder. Nu ben ik weer verder gegaan met groen, de E81. Over de andere streepjes heen en een stukje verder.

appel 4

Met de donkerste kleur groen, YG25, ben ik schaduwen gaan maken op de plek waar die zou moeten vallen.

appel 5

Dan weer verder met YG23.

appel 6

Nu weer met YG21

appel 7

En als laatste de E81

appel 8

Nu ga ik beginnen met rood. Omdat er op een appel ook verschillende kleuren zitten, ga ik ze straks ook blenden. Ik heb voor rood de volgende kleuren genomen: R59/ R29/ R24/ R22/ R20
Hier start ik met de een na donkerste, dus R29.

appel 9

Het ziet er een beetje raar uit, maar dat komt goed. Deze streepjes blend ik later uit.
Hier ga ik er met R24 overheen en langs. Er mag nog wit te zien blijven.

appel 10

Nu ga ik verder met R22, ook weer eroverheen en verder.

appel 11

Ik ga verder blenden met R20. Er komen wat vaalachtige plekken, maar die heeft een appel ook, dus dat vind ik wel heel mooi.

appel 12

Nu ga ik een schaduw maken met de donkerste kleur rood, R59.

appel 13

Vervolgens ga ik over deze donkere kleur heen met de R29, en ook weer verder.

appel 14

Weer verder met R24.

appel 15

Dan weer met R22 eroverheen en verder.

appel 16

Als laatste blend ik het geheel weer met R20.

appel 17

Nu ga ik weer een groene vlek op de appel maken. Ik start met YG23, in streepjes. Het geeft niet als er groen door het rood heen komt, dan doe ik straks ook.

appel 18

Dan komt YG21 weer.

appel 19

Nu ga ik weer over deze kleur en verder streepjes trekken met E81. Denk nog aan de vorm van de appel, ik maak de streepjes rond. Ook maak ik vast een paar streepjes over het rood heen.

appel 20

Dan ga ik weer donkere plekken maken met de donkerste groen, YG25.

appel 21

Dan weer eroverheen en verder streepjes maken met YG23.

appel 22

Dan weer verder met YG21.

appel 23

Als laatste weer de E81. Vervolgens ga ik weer rode vlekken maken op dezelfde manier.

appel 24

Ook ben ik nog groene vlekken gaan maken. Deze heb ik ook weer in dezelfde volgorde gedaan als eerder aangegeven.

appel 25

Om het geheel egaal te krijgen, ben ik strepen gaan zetten. Dat heb ik gedaan over het rood heen met YG21 en E81. Over het groen heen heb ik wat strepen gezet met R20.

appel 26

Redelijk levensecht, toch?
Het blaadje heb ik gekleurd door schaduw te maken met YG63.

appel 27

Vervolgens over de schaduw heen en verder met YG05.

appel 28

Dan met de donkerste "blaadjeskleur" YG67, de donkerste schaduw maken.

appel 29

Met Yg63 weer eroverheen en verder.

appel 30

En met de lichtste blaadjeskleur, eroverheen en de rest inkleuren.

appel 31

Ziehier het eindresultaat. Ik heb het takje gekleurd met de Copics: E59/ E37 en E33.

appel 32

Hier is de kaart die met de appel heb gemaakt, ik vond het bij beterschap passen. daarom heb ik een labelkaart gemaakt die je aan een fruitmand( met appels natuurlijk!) kunt hangen.

appelkaart

Bedankt voor het kijken! En Karin, ik hoop dat je wat aan deze tutorial hebt gehad.

groetjes van Dieke

8 opmerkingen:

Margreet zei

Net echt, je zou er zó in happen....mooie label!
xxx Margreet

Blankina zei

Wow wat een prachtige tutorial, heb hem gelijkgepint,
LG Blankina

KarinsArtScrap zei

dank je wel Dieke, dit ziet er gaaf uit.
net wat Margreet zegt het is net echt en je zou er in kunnen bijten.
Ik zet deze tutorial bij mijn links zodat ik het kan gebruiken.
heel erg bedankt
en het is een prachtige label geworden.

Gr Karin

Marianne zei

Wauw, die appel ziet er fantastisch ui. Bedankt voor de uitgebreide tutorial.

marian zei

Geweldig mooi, net echt.Bedankt voor de uitleg.
Groetjes van Marian.

Folkje zei

mooi gedaan Dieke.

groetjes
Folkje

Unknown zei

Prachtig Dieke, en bedankt voor deze heldere tutorial!

dieke zei

Dank jullie wel voor de lieve reacties! daar ben ik echt blij mee. heel fijn om terug te horen dat jullie er iets aan hebben.

groetjes van Dieke.