NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


maandag 13 oktober 2014

Cutie Pie

Hallo lieve Copic fans,

Vandaag is het alweer maandag. Het weekend is voorbij gevlogen, maar dat betekent ook dat ik jullie weer mag inspireren met een kaartje. Ik was een beetje aan het neuzen op mijn computer en kwam dit lieve plaatje tegen van Sureya. Het is al een wat ouder plaatje, maar hij is niet minder leuk.

Ik begin altijd eerst met het haar en de huid en het haar, omdat dit bij mij nog wel eens mis kan gaan, hebben jullie dat ook? Ik geef altijd eerst met de lichtste kleur aan waar ik denk dat de schaduwen komen. Zo kan je altijd, als het mis gaat, jezelf makkelijker corrigeren zonder dat je helemaal opnieuw moet beginnen. Als ik dit eenmaal klaar heb, ga ik kijken wat voor achtergrond papier het leukste is bij mijn plaatje.


Voor haar huid heb ik mijn favorieten combi gebruikt namelijk: E0000-E000-E00-E21-E11-E93
Voor het blonde haar heb ik gebruik gemaakt van: Y32-Y26-YR24

Ik heb dit keer gekozen voor het achtergrond papier van First Edition Paper "Blank Canvas" is ook al een wat ouder blok, maar vond hem wel goed passen bij het idee dat ik had voor deze dame. Ook heb ik een beetje bijpassend linnenpapier erbij gezocht, zodat het een mooi geheel wordt. De mal die je hieronder ziet is van Noor! Design. Is het geen beauty?


Nu eenmaal het achtergrond papier en de mal erbij gevonden te hebben, ben ik opzoek gegaan naar de perfecte kleuren die hierbij passen. Dus de kleuren kaart kwam weer tevoorschijn. Ik leg dan altijd het achtergrond papier erop, zodat ik kan zien welke kleuren er bij passen. Als ik de kleur heb gevonden maak ik eerst op een afval stukje Perfect Colouring Paper een blend om te kijken of het ook echt is wat ik wil. Als dit zo is ga ik aan de slag met het inkleuren. 


En ik heb ze gevonden. De kleuren die ik heb gebruikt om de rest van deze mooie dame in te kleuren zijn:
Strik + Blouse: YR61-YR65-YR68-C3 
Broek + Sjaal: BG000-BG01-BG02-BG05
(de C3 gebruik ik om de schaduwen en plooien er net iets meer uit te laten springen)
Ook heb ik nog de goede kleur bloemetjes gevonden om het kaartje af te maken. Ze zijn van Wild Orchid Craft.


En dan hier het gehele kaartje zoals hij is geworden.


Ik hoop dat ik jullie weer een beetje heb kunnen inspireren met dit liefie en dat jullie deze week weer lekker aan de hobby gaan ^_^. 
Bedankt voor het langskomen en tot een volgende keer maar weer.


2 opmerkingen:

Lia vdB zei

Het schaduwen gaat je goed af! Knap hoor.

Hartelijke groeten,
Lia

Alexandra van den Berg-Verhoeven zei

Dank je wel Lia ^.^ heb goede leraressen gehad hihihi

lieve groetjes Alexandra