NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


maandag 5 oktober 2015

Treasure moment

Hallo beste Copic fans,

Ik wilde eens een keer iets anders proberen.....Deze mooie vlinder van Chocolate Baroque heb ik met zwart embossing poeder geheat op het hele dunne copic marker papier. En daarna heb ik hem ingekleurd met mijn markers....


Ik kan wel wat kleuren noemen hier maar het is echt een beetje een ratjetoe door elkaar (Y09, Y16, V09, V16, Y32, E08 en nog een aantal). Het maakt in weze niet uit, je kunt hier allerlei kleurencombinaties gebruiken...

De achtergrond is van alcoholinkt gemaakt. Een paar kleuren blauw gedruppeld op een craftsheet en dan je glossy paper erdoorheen halen...


Met een witte sharpie pen heb ik wat accentjes aangebracht waardoor de kleuren nog meer tegen elkaar af lijken te steken....

En weet je wat ik nou zo leuk vind van de Copic Markers? Omdat ze op alcoholbasis zijn kun je ze op vrijwel alle ondergronden gebruiken! Zelfs als deze al gekleurd is door bijvoorbeeld distress inkt zoals deze....


Ook hier heb ik de vlinder met zwart embossed op de achtergrond van distress inkt. Daarna de grote bloemen wat ontkleurd met chloor. En die kun je dan gewoon weer inkleuren met je Copic markers. 
Maar zelfs over de niet ontkleurde delen kun je gewoon met je markers heen kleuren!
Natuurlijk wijkt je kleur dan wel iets af door de achtergrond...

Hopelijk vinden jullie het mooie kaartjes geworden en heb ik jullie op wat ideetjes gebracht!
Bedankt voor het langskomen en tot de volgende keer...

groetjes van 

Marielle Weichert

2 opmerkingen:

Unknown zei

Ik vind ze beiden mooi 😄

Marielle Weichert zei

Dank je wel Renee, vond ik ook wel 😊