NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


woensdag 9 december 2015

Een Knusse Kerst

Hallo!!!
Ik ben Ellen, een van de nieuwe design team leden!! Aangezien dit mijn eerste post is, vertel ik graag wat over mezelf: Ik ben 24 jaar en afkomstig uit België. In september 2012 ben in ingetrokken in het appartement van mijn vriend, Davey, maar sinds kort wonen we in een gezellig huisje dat we huren bij mijn ouders en ben ik als net afgestudeerde op zoek naar werk in de sociale sector. In de kerst periode van 2013 kocht Davey mijn eerste Copic Markers, ik was echt helemaal weg van die stiften. Het zorgde er zelfs voor dat ik van een “die hard” scrapbooker veranderde in een kaartjesfan. Van het één kwam het ander en nu ben ik lid van wel 4 design teams! Ik vind het enorm fijn dat ik me steeds opnieuw kan uitdagen en niet alleen nieuwe dingen leer maar ook mensen leer kennen. Ik heb er dus  ook veel zin in om deze nieuwe uitdaging aan te gaan met Copic Markers Benelux :). 

Zijn jullie opgewarmd? Want we vliegen er in: Eerst en vooral gebruik ik altijd “Perfect Colouring Paper” van Copic Marker en memento inkt voor mijn stempels. Daarna kleur ik de stempelafdruk natuurlijk in (hihi). De kleuren die ik gebruikte voor de stempel (The Greeting Farm - Super Secret Stamp Club No. 022 - Krystal) staan netjes naast het figuurtje opgesomd:

 


Om de kou te symboliseren gaf ik haar een rode neus. Vervolgens zette ik kleine streepjes op haar oorwarmers zodat het er wollig uitziet. Verder kleurde ik de haar vrij basic in. Misschien is het ook even handig om uit te leggen hoe ik kleur met Copics. Soms kleur ik een vlak in met de lichtste kleur. Dat zorgt ervoor dat nadien de kleuren soms beter mengen. Als ik dit niet doe, dan kleur ik eerst de donkere delen/schaduw en ga ik vervolgens steeds lichtste kleuren gebruiken. Daarnaast gebruik ik heel graag een witte gel-pen om de afbeelding af te werken. Hieronder zie je dan ook dat haar rokje plots stippen kreeg en haar schoenen lekker zijn beginnen te glimmen.

Voor de achtergrond van het kaartje gebruikte ik distress ink en embossingpoeder samen met stempels van Els Brigé. Het kaartje heb ik afgewerkt met pailletten en een passende kerstboodschap (ook van Els Brigé).

Als jullie vragen of bedenkingen hebben laat het dan gerust weten! Ook als jullie graag hebben dan ik een bepaalde techniek of iets anders specifiek toon, schrijf dan zeker een reactie hieronder. Ik probeer hier zeker rekening mee te houden.

Tot de volgende!

5 opmerkingen:

Cardsbymaaike zei

leuk hoor, gefeliciteerd! ik heb een hoop van mijn Copic markers aan wat nu mijn ex is gegeven, t.b.v een ander merk, maar ik mis ze wel!

Juanita zei

Ik vindt haar echt héél mooi! Ook de kleurkombinatie.

Juanita zei

Ik vindt haar echt héél mooi! Ook de kleurkombinatie.

chrilvian zei

leuk gedaan hoor meissie

Marijke zei

Heel knap ingekleurd en een superschattig kaartje!