NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zaterdag 24 december 2016

Girl with Book


Hallo allemaal,

Hier ben ik weer met een blogpost voor jullie. Vandaag wil ik jullie laten zien hoe ik mijn huid kleur. Hiervoor heb ik weer een mooie afbeelding gekozen van Anyae. Ik vond het wel zo leuk om een wat reëler plaatje te kiezen hiervoor. 

Ik heb zoals jullie misschien wel weten een favoriete huidskleur combinatie, namelijk: E0000-E000-E00-E11 en E13. Deze heb ik bij deze afbeelding dus ook gebruikt.

Ik zal jullie nu stap voor stap laten zien hoe ik mijn huid opbouw.

Stap 1: Ik begin met een basis laag aan te brengen met E0000.
Stap 2: Met de E00 geef ik aan waar ik de schaduw denk te willen hebben. Dit doe ik met de middelste kleur, zodat ik deze altijd nog kan wijzigen.


Stap 3: Met de E11 breng ik een onderlaag aan voordat ik met de E13 verder ga, zodat deze dadelijk wat makkelijker te blenden is.
Stap 4: Nu gebruik ik de E13 om de aller donkerste schaduwen in mijn afbeelding te zetten.


Stap 5: Ik zet de E11 hier tegen aan en neem een klein deel van de E13 mee om de overloop mooi te krijgen.
Stap 6: Dit doe ik ook met de E00 en neem hierbij dan een klein deel van de E11 mee.


Stap 7: Met de E000 ga ik nog een stukje verder en neem weer een deel van de E00 mee voor de overloop.
Stap 8: Aangezien ik niet tevreden was over de diepte van de schaduw, ben ik nu eerste weer terug gegaan naar de E13 en heb opnieuw de schaduw aan te brengen zodat deze wat dieper is.



Stap 9: Nu ga ik weer terug werken naar de lichtere kleuren. Dus pak ik de E11 en ga daarmee langs de E13 en neem een klein deel mee.
Stap 10: Na de E11, pak ik weer de E00 en ga hiermee langs de E11 en neem ook weer een klein deel mee voor de overloop.


Stap 11: Met de E000 ga ik langs de E00 en neem zoals ook in de stappen hierboven beschreven een klein deel mee om de overloop mooi te krijgen.
Stap 12:  En als laatste stap (en dit doe ik als ik echt helemaal tevreden ben over de schaduwen) ga ik met de E0000 over het laatste stukje heen en neem weer een klein stukje van de E000 mee om de overloop mooi te krijgen.

Omdat ik niet helemaal wist wat ik verder met plaatje wilde, ben ik maar de vrije kleur gegaan en heb mijn fantasie de vrije loop gegeven met de kleuren die ik wilde gebruiken. Omdat ik het laatst zo leuk vond om met meerder kleuren in 1 afbeelding te spelen, heb ik dat nu weer gedaan. Nu alleen met andere kleuren.
Ik ben dit keer gegaan voor groen (een kleur die ik bijna nooit gebruik) en dat met een vleugje blauw erin.

En als je dan klaar bent met kleuren, kom je op zo'n plaatje uit:


De kleuren die ik gebruikt heb zal ik hieronder even op een rijtje zetten. Ik zal ook nog een keer de huidskleuren erbij zetten, zodat alles bij elkaar staat.

Huid: E0000-E000-E00-E11-E13
Haar: E21-E25-E29
Trui: BG0000-BG000-BG10-G12-G14-G07
Boek: R39-RR59-R89-W000-W1-W3
Lippen: R02-R24-R29
Ogen: BG05-BG07-BG09

Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn post en wens ik jullie hele prettige kerstdagen en een goed, gezond en vooral creatief 2017 toe!

Lieve groetjes 


Geen opmerkingen: