NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


zondag 5 maart 2017

De waterlelie


Hoi allemaal,

Omdat ik de vorige keer van die fantastische reacties van jullie heb gehad, heb ik nog een keer een stel bloemen gekleurd. Ook deze keer ben ik aan de gang gegaan met een kleurboek voor volwassen.  Een hele tijd geleden moest ik echt niks van dit soort boeken hebben, want alles wat ik tegen kwam was niet naar mijn zin. Maar zijn er zijn in die tussen tijd heel gave boeken uitgekomen. Intussen ben ik al in bezit van verschillende van die boeken.


 Zoals ik jullie in de vorige blogpost al vertelde is het papier van de meeste kleurboeken niet geschikt voor Copic Markers. Vaak is dit papier te poreus en daardoor zuigt het je marker snel leeg en gaat de kleuren vaak bloeden (het doorlopen van de inkt).


 Het mooie van bloemen is dat je helemaal los kunt gaan met je Copic kleuren. Vooral het overlopen van diverse kleuren is echt iets om toe te passen bij het kleuren van bloemen.


Tijdens onze vernieuwde Copic lessen leer je de meeste technieken die ik gebruikt voor het kleuren van deze kleurplaat, zoals kleur mooi laten overlopen en zwiepen.


Om mijn kleurwerk omhoog te laten komen heb ik een kleur opbouw gebruikt van allemaal B-nummers.
Ik ben onderaan begonnen met B06 en heb dit langzaam laten overlopen naar de B0000
Die overloop ik gemaakt met de kleuren die hier tussen inzitten.
Dan willen jullie natuurlijk nog weten welke Copic Marker kleuren ik allemaal gebruikt heb want die staan niet allemaal op de foto's

Voor de achtergrond.
B0000 - B00 - B01 - B02 - B04 - B06
Voor de oranje Waterlelie:
YR04 - YR07 - YR09 - Y35 - Y38 - R59
Voor de Paarse Waterlelie:
BV0000 - BV000 - BV00 - BV01 - BV02 - BV04 - YG0000 - YG00 - YG01 - YG03 - Y35 - Y38
Voor de Roze Waterlelie:
R81 - R83 - R89 - RV000 - RV00 - Y11
 Voor de Gele Waterlelie:
 Y11 - Y13 - Y15 - Y18 - Y35 - Y38 - YR04 - YR07
Voor de Witte Waterlelie:
Y0000 - Y00 - YG01 - YG03 - G14 - G07
Voor de Rode Waterlelie:
R32 - R35 - R37 - R39 - R59- Y38
Voor de vleugels van de Waterlelie: 
YG00 - YG01 - YG03
Voor al het groen:
YG01 - YG03 - G07 - G14 - G29 - YG93 - YG95

Dan moet ik jullie nog vertellen uit welk kleurboek voor volwassenen deze kleurplaat komt. Dat is Daniela Jaglenka Terrazzini, in dit boek staan 12 van deze mooie kleurplaten.

Ik hoop dat jullie deze post met plezier hebben gelezen.
Tot de volgende keer!

1 opmerking:

Margreet zei

Wat een prachtige kleuren.
Groetje sMargreet