NIEUWS

Hier vind je en web-applicatie, waarin je je Copic-kleuren kunt opslaan. Nooit meer dubbele markers kopen, ze staan op je telefoon. Ik vond een Nederlandse beschrijving over deze app.

Ik vond in de App Store een nieuwe app om je voorraad Copics vast te leggen, de uitleg is in het Japans, maar de plaatjes zijn goed herkenbaar.


maandag 20 maart 2017

Hyacinth

Hallo Copicfans,

Fijn dat jullie weer komen kijken voor een nieuwe inspiratie.
Dit keer ga ik jullie de Bokeh achtergrond (lichte cirkels) uitleggen.

Als eerste heb ik mijn digistamp "Hyacinth" van Polka Doodles 2x uitgeprint, 1 keer op Perfect Colouring Paper en 1 x op Masking papier. Mijn afdrukje op masking papier knip ik uit en plak deze op mijn digistamp.

Het eerste wat ik heb gedaan is de achtergrond gekleurd met de BV02, ik gebruik voor de grote stukken mijn "beitel-punt", gaat wat sneller.



Daarna gebruik ik mijn kleurloze blender - 0 - om dit te "vervagen".
Dit kun je bij de bovenste foto goed zien, bij de bovenkant heb ik mijn kleurloze blender al gebruikt, bij de onderkant nog niet. Op de foto daaronder heb ik mijn kleurloze blender over de gehele achtergrond gebruikt. Doe dit langs de afbeelding wel voorzichtig want anders is je afbeelding, ondanks je mask, al gekleurd...

Dan stap ik over naar onze navullingen, de Various Inks. Als 1e gebruik ik de kleurloze blender.
Ik laat, zo voorzichtig mogelijk en verspreid, druppels vallen op mijn achtergrond. Doordat de kleurloze blender je kleur vervaagt, zie je dus daar lichtere druppels verschijnen. Je kleur verdwijnt daar. Wel goed laten drogen voordat je met de volgende stap begint. spreek uit ervaring en leg een craftsheet of wit papiertje onder je werk.


Voor mijn 2e kleur in mijn achtergrond gebruik ik de Various Ink BG70.
Ook daar laat ik druppels, verspreid, vallen op mijn achtergrond. Je ziet op de foto hieronder ook goed dat je werk behoorlijk nat wordt, dus goed laten drogen voordat je verder gaat.


En om nog een ander kleurtje in mijn achtergrond te krijgen, gebruik ik de Various Ink V000.
Ook hier laat ik druppels, verspreid, op mijn achtergrond vallen. En ook weer goed laten drogen.


Als laatste gebruik ik 2 stencils en mijn kleurloze blender om langs de afbeelding en verspreid over mijn achtergrond wat kleinere cirkeltjes te maken. Ik heb daar 2 verschillende stencils voor gebruikt, de Dots van Pronty en de Dots van Nellie Snellen.


Als alles goed droog is, heb ik mijn mask er afgehaald en mijn afbeelding ingekleurd.


De volgende kleuren heb ik gebruikt om mijn afbeelding te kleuren:
Huid: E95-11-00-000
Jurk/schoenen: V17-15-12
Haar/bloemen: BV08-04-02-01-00
Bubbles: V01-V000-BV01-BV00-BG72-BG70-kleurloze blender
Ogen/stelen: YG67-63-61

Ik hoop dat ik jullie geïnspireerd heb en wens jullie een fijne dag!


Geen opmerkingen: